Barbara Królik
People Team w u2i

W u2i benefitem, który od zawsze wzbudza bardzo pozytywne emocje, jest oferta gastronomiczna. O tak, kochamy jeść. Jeśli chcę kogoś do czegoś przekonać, to najlepszą kartą przetargową jest coś dobrego, wtedy najprawdopodobniej się uda (śmiech). W firmie dostępność jedzenia dla pracowników m.in. na Lunching liczy się najbardziej.

Nasi pracownicy mają możliwość korzystania z platformy benefitowej, na której mogą otrzymać kupony do właściwie wszystkich sklepów, jakie istnieją. Zdecydowanym pionierem jest Allegro, w grudniu trafiło tam 90% środków z naszej kafeterii. W trakcie obostrzeń zauważyłam spadek zainteresowania Multisportem, kilka osób wypisało się z tego benefitu i już nie wróciło. Co poniektórzy zorganizowali sobie własne siłownie w domu. Obecnie popularne jest korzystanie z usług trenerów personalnych, którzy nie akceptują kart Multisport. Z kolei więcej osób poprosiło o ubezpieczenie w Luxmed i dołączyło członków rodziny.

Iwona Marzec
Dyrektorka personalna w AB

Gdy pojawiła się pandemia, musieliśmy zrewidować naszą ofertę benefitów dla pracowników, aby budżet był jak najbardziej efektywny i dostosowany do aktualnej sytuacji.

Przestały funkcjonować benefity „działające” wewnątrz firmy m.in. kącik kulturalny czy drobne upominki, które rozdawaliśmy pracownikom podczas spotkań z okazji dnia kobiet czy mężczyzn, bo ludzie przestali pojawiać się w firmie. Myślę, że podobnie będzie w 2022 r.

Przenieśliśmy środki głównie na te benefity, które mają wpływ na ochronę zdrowia, zrezygnowaliśmy także z kantyny, do której nie wszyscy mogli przyjść i wprowadziliśmy zdalne rozwiązanie – Lunching. Na znaczeniu zyskały pakiety opieki medycznej, w tym możliwość wykonania badań po- covidowych. Promujemy również działania prozdrowotne typu zajęcia sportowe prowadzone zdalnie, które są alternatywą dla tradycyjnych siłowni. Ogólnie mówiąc, ważne są dla nas te benefity, które wpływają pozytywnie na zdrowie ludzi.

Beata Rembierz
Country Human Resources Manager w Tokai COBEX

Zdajemy sobie sprawę, że żyjąc w świecie, który charakteryzuje zmienność, niepewność, niejasność i złożoność (tzw. świat VUCA) musimy sprostać oczekiwaniom pracowników, dbając jednocześnie o ich dobrostan psychiczny oraz fizyczny. Wiemy, że jest on teraz ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Oprócz dotychczas oferowanych benefitów, z których ogromnym zainteresowaniem cieszą się np. dofinansowanie do posiłków czy opieka medyczna, zaoferowaliśmy ostatnio pracownikom i ich rodzinom możliwość nauki języków obcych przy wykorzystaniu aplikacji eTutor oraz uruchomiliśmy infolinię z poradami prawnymi. Zauważyliśmy, że dla naszych pracowników ważne jest również wspieranie ich kondycji fizycznej oraz szeroko rozumiana troska o środowisko i te działania będą naszym celem na kolejne miesiące.

Magda Woźniak
Kierowniczka personalna i HR Manager w PLUM

W poprzednim roku zmieniło się głównie podejście do pakietów medycznych, które do tej pory nie były aż tak bardzo pożądane. Lawinowo zaczęli dopisywać się od tego benefitu również młodzi ludzie pracujący zdalnie, w biurze, jak i przy produkcji. Jednym z najważniejszych, jeśli nie najważniejszym naszym benefitem niezmiennie pozostaje Lunching. Regularne posiłki to rzecz, z której pracownicy łatwo by nie zrezygnowali.

Podtrzymujemy benefit w postaci kart sportowych z zajęciami online. Nie korzystają z niego wszyscy, ale ma on swoich fanów. Wiele osób lubi ćwiczyć w domu przed ekranem.

Z pewnością jednak odchodzimy od benefitu w postaci doradztwa finansowego, ponieważ niechętnie z niego korzystano. Z powodu pandemii nie mamy już również biletów do opery, które kiedyś stanowił spory odsetek naszego budżetu. Kulturę ewidentnie wyparły działania prozdrowotne, jak ubezpieczenie, jedzenie i sport. Na tych trzech filarach opieramy nasze benefity. Myślę, że podobnie będzie w 2022 r.




Obecnie dzięki technologiom pracownicy w dużym stopniu sami mogą decydować o tym, co chcą otrzymać w swoim pakiecie benefitów. Jednak takie świadczenie, jak dofinansowanie posiłków czy opieka medyczna powinny stanowić podstawę. To baza dająca poczucie bezpieczeństwa.

“Nasi klienci decydują się zazwyczaj na wprowadzenie wirtualnej stołówki Lunching dla wszystkich pracowników oferując im dzienne lub miesięczne dofinansowanie do posiłków. Dofinansowanie jest częściowe, a pracownicy samodzielnie składają zamówienia, więc nasze statystyki korzystania dają realistyczny obraz tego, czy jest to benefit, który pracownicy wybierają. Już kilkudziesięciozłotowe miesięczne budżety na pracownika pozwalają na wdrożenie benefitu z którego korzysta ponad 80% pracowników, kilkanaście razy w miesiącu.” – mówi Łukasz Pawlik, CEO Lunching.pl.